Co a jak: Všeobecné obchodní podmínky nordic-craft.cz

  1. Proč potřebujeme obchodní podmínky a o čem jsou?
    • Chceme pro tebe udělat všechno co nejjednodušší a někdy nestačí jenom si společně plácnout. Abychom spolu mohli pohodlně a rychle uzavřít smlouvu, máme tyto obchodní podmínky, ve kterých najdeš pravidla našeho vzájemného vztahu. Ty platí pro všechny stejně a konkrétní podrobnosti (třeba co si objednáváš a kolik) si pak dohodneme spolu. Každopádně tohle je sice důležité právně, ale věř, že i my nejradši všechno řešíme domluvou. Tak kdyby cokoliv, dej nám vědět, ale když se nedohodneme jinak, platí tyhle podmínky.
    • E-shop na nordic-craft.cz provozujeme my, společnost Nordic Craft s.r.o., IČO 08011567, se sídlem Havlíčkova 418, 277 16 Všetaty, zapsaná v obchodním rejstříku pod sp. zn. C 311503, vedená u Městského soudu v Praze. Za nikoho se neschováváme, tohle jsme my a jsme na to hrdí.
    • Tím, že s námi nějakou smlouvu uzavřeš (třeba si u nás něco koupíš), nám říkáš, že s našimi podmínkami souhlasíš, a to potom, co sis je pořádně přečetl.
    • Některé části těchto obchodních podmínek platí jen pro spotřebitele – to ale vždycky uvidíš na začátku článku nebo odstavce. A taky to najdeš v Informacích pro spotřebitele. A pozor, být spotřebitelem znamená, že jsi u nás nakoupil mimo svou podnikatelskou činnost. Ale my jednáme slušně i s podnikateli, neměj strach ☺️.
  2. Jak spolu uzavřeme smlouvu?
    • Pro všechny je důležitá cena. Cenu, za kterou zboží aktuálně nabízíme, najdeš vždycky u detailu zboží v našem e-shopu a aktuální cena se ti zobrazí taky v košíku. Cenu uvádíme vždycky včetně DPH a taky souvisejících poplatků (kromě poštovného a nákladů na dopravu – informace o nich najdeš vždycky na našich stránkách a ke konkrétnímu zboží vždycky komplet v košíku). Pokud to teda nechceš poslat na Antarktidu, to bychom ti to museli extra spočítat. Platí to teda jenom pro Českou republiku.
    • To, co máme na e-shopu, je nezávazná prezentace, má informativní charakter a takové prezentování nám neukládá žádnou povinnost. Kdyby tak náhodou něco nevyšlo a nemohli jsme ti to prodat, tak se na nás nezlob. To ale taky znamená, že prohlídka našeho webu, přečtení těchto podmínek anebo to, že nám jen tak napíšeš dotaz nebo přání, tě k ničemu nezavazuje, nemusíš se bát.
    • A jak teda spolu tu smlouvu uzavřeme? Je to jednoduchý:
      • na nordic-craft.cz můžeš objednávku udělat buď přes tvůj zákaznický účet nebo i bez registrace,
      • vybereš si co chceš, kolik toho chceš a vložíš si to do košíku – tomu my u nás říkáme batoh,
      • buď pak nakupuješ dál a můžeš si přihodit ještě další zboží, nebo jdeš rovnou do batohu na další kroky,
      • v batohu si vybereš způsob platby a doručení a uvidíš kompletní cenu,
      • vyplníš nám údaje o tom, kam máme zboží doručit, před odesláním objednávky můžeš veškeré údaje libovolně změnit,
      • odešleš nám objednávku! (A pokud sis zvolil platbu přes platební bránu, tak rovnou i zaplatíš.)
    • Po obdržení objednávky ti na mail, který jsi zadal v objednávce, zašleme automatické potvrzení, abys věděl, že všechno proběhlo v cajku. To ale ještě není potvrzení smlouvy mezi námi, pozor! My se na objednávku koukneme, zkontrolujeme, jestli máme všechno a jestli ti všechno můžeme splnit tak, jak ty chceš, a pak teprve ti objednávku sami potvrdíme. Takové potvrzení může proběhnout i tak, že ti pošleme info o tom, že jsme objednávku expedovali nebo že je nachystaná. Teprve tím mezi námi vzniká smlouva.
    • Pokud chceš objednávku zrušit, můžeš tak udělat do té doby, než ti ji potvrdíme. Potom už to vždycky nejde, promiň. Zkus nám napsat a třeba se nějak domluvíme, ale nic ti nemůžeme slíbit.
    • Určitě víš, že se někdy může stát nějaká chyba, jsme jenom lidi. V případě zjevné technické chyby při uvedení ceny si tak vyhrazujeme právo nedodat zboží za takovou zjevně chybnou cenu (a to ani když ti přišlo to první automatické potvrzení – to ještě nepotvrzuje uzavření smlouvy, jak už víš z informací výše). Určitě tě o tom ale informujeme a navrhneme, jak bychom situaci řešili, to se nemusíš bát. Pokud se to stane, sypem si popel na hlavu a budeme se snažit si navzájem vyjít vstříc.
  3. Zákaznický účet
    • Když u nás budeš chtít nakupovat častěji (což doufáme!) nebo když budeš prostě jenom chtít, můžeš si u nás vytvořit zákaznický účet.
    • Když si účet zakládáš, zavazuješ se, že údaje jsou pravdivé a v pořádku, a že kdyby se něco změnilo, tak nám dáš vědět. A přihlašovací údaje ke svýmu účtu taky nikomu dávat nesmíš, to je ti, doufáme, snad jasné. Za případné zneužití tvého účtu potom nemůžeme a neneseme za to odpovědnost.
    • Naše stránky taky někdy potřebují údržbu, tak prosím vezmi na vědomí, že tvůj účet nemusí být dostupný 24/7. Díky za pochopení!
  4. Placení a dodání
    • Ceny, které na e-shopu máme, se vždycky vztahují k danému produktu a nezahrnují dekorace a doplňky. Jakože když máme fotku vařiče v lese, kupuješ si od nás jenom vařič, a ne celý les, to je snad jasný ☺️
    • Platit u nás můžeš:
      • on-line kartou přes platební bránu,
      • dobírkou,
      • převodem,
      • hotově, pokud jde o osobní odběr u nás,
      • nebo taky Google Pay či jiná novota.
    • Jak nám chceš zaplatit si zvolíš sám v objednávce.
    • Teď zase trochu právničiny. Pokud budeš platit cenu on-line kartou přes platební bránu, je cena uhrazena připsáním na náš účet. V případě dobírky je cena uhrazena zaplacením částky dopravci. V případě převodu je cena splatná do 14 dnů ode dne uzavření smlouvy a je uhrazena připsáním na náš účet. V případě platby v hotovosti je cena splatná při převzetí.
    • Pokud jsi podnikatel, můžeme od tebe někdy chtít zálohu.
    • Veškeré náklady spojené s platbou a dodáním vždy uvidíš v košíku před potvrzením objednávky. Pokud budeš chtít nějakou jinou dopravu, než standardně nabízíme, a my ti vyjdeme vstříc, bereš na vědomí, že veškeré riziko a dodatečné náklady na sebe bereš ty.
    • Také bereš na vědomí, že při převzetí jsi povinen si prověřit neporušenost obalů a kdyby náhodou nebylo všechno v cajku, musíš nám to hned říct. Když to bude vypadat, jakože tvůj balíček už před tebou někdo rozbalil, nemusíš ho vůbec přebírat.
    • Pokud jsi podnikatel, musíš zboží zkontrolovat nejpozději do 2 dnů od jeho převzetí, a to s nejvyšší možnou opatrností. Případné nesrovnalosti nám hned nahlaš. Pokud to neuděláš, ztrácíš právo uplatnit práva z vadného plnění. Pokud jsi spotřebitel, tohle pro tebe úplně neplatí, ale prosíme, abys všechno prohlídnul a nahlásil co nejdřív. Díky!
    • Objednané věci budou tvoje až když nám zaplatíš celou kupní cenu (včetně nákladů na dodání), nejdříve však až když si je převezmeš.
    • Když si u nás koupíš nový batůžek a na prvním treku ho ztratíš, neneseme už za to žádnou odpovědnost a je to jen a jen tvoje smůla. Jinak řečeno odpovědnost za nahodilou zkázu, poškození či ztrátu zboží na tebe přechází okamžikem převzetí zboží tebou nebo osobu, kterou jsi určil, anebo okamžikem, kdy jsi měl povinnost zboží převzít, ale v rozporu s kupní smlouvou jsi tak neučinil.
    • Pokud jsi podnikatel, nebezpečí škody na věci na tebe přechází předáním prvnímu dopravci, u kterého můžeš uplatnit svá případná práva ze smlouvy o přepravě.
  5. Odstoupení od smlouvy
    • Pokud jsi spotřebitel (to znamená, že jsi u nás nakoupil mimo svou podnikatelskou činnost, jak sis už přečetl na začátku), máš právo od kupní smlouvy odstoupit do 14 dnů od převzetí zboží. A nemusíš nám ani říkat důvod! Pro podnikatele celý tento článek neplatí, tak promiň.
    • O odstoupení od smlouvy nás musíš informovat. To můžeš udělat prostřednictvím vzorového formuláře zaslaného na info@nordic-craft.cz anebo jakýmkoliv jiným způsobem, ze kterého bude jasné, co chceš udělat. Vzorový formulář totiž použít nemusíš.
    • Zboží, kterého se to týká, nám zašli na adresu sídlem Havlíčkova 418, 277 16 Všetaty. Přímé náklady spojené s vrácením zboží neseš vždycky ty. Pokud nám takové zboží pošleš na dobírku, vyhrazujeme si právo ho nepřevzít.
    • Upozorňujeme, že pokud nám zboží přijde poškozené, rozbité, použité jinak než vyzkoušením apod., máme právo odečíst si poměrnou část ceny zboží, která odpovídá snížení hodnoty zboží. Za stav zboží prostě odpovídáš, a to včetně volby dopravce. Pokud se tedy zboží něco stane po cestě nebo bude třeba špatně zabalené, jde to také za tebou.
    • Peníze za zboží ti vrátíme bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy. Ale pozor, nejsme povinni ti vrátit peníze dřív, než nám pošleš zboží zpět.
    • Peníze ti vrátíme stejným způsobem, kterým jsi nám je zaslal.
    • Vrátíme ti peníze i za cenu za dopravu zboží k tobě, ale jenom v té nejlevnější variantě. Pokud sis předtím zvolil extra super express dodání, cenu za něj ti nevrátíme, promiň.
    • A pozor, nejde to vždycky. Odstoupit od smlouvy nemůžeš od smlouvy o:
  • poskytování služeb, jestliže byly splněny s tvým předchozí výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a my jsme ti před uzavřením smlouvy sdělili, že to nejde,
  • o dodávce zboží, které bylo upraveno podle tvého přání (třeba když budeš chtít, abychom ti vyšili na batoh jméno tvojí lásky),
  • o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím,
  • o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které jsi z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit,
  • o dodávce novin, periodik nebo časopisů,
  • a také v dalších případech uvedených v § 1837 občanského zákoníku.
  1. Když je něco špatně aneb reklamace
    • Chceme, aby všechno od nás bylo eňo ňůňo, ale někdy se prostě chybička vloudí. Odpovídáme ti teda za to, že zboží nebude mít při převzetí vady a bude mít sjednané vlastnosti.
    • Uplatnit u nás samozřejmě můžeš všechna svoje zákonná práva z vadného plnění.
    • Ale pozor, to neplatí na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním, nevhodným ošetřením, vlivem povětrnostních podmínek, neodbornou manipulací, úmyslným poškozením nebo na vady, na jsi byl upozorněn nebo o kterých jsi před převzetím věci věděl. Pokud ti teda spadne batoh pod náklaďák, asi s reklamací nic moc nenaděláme.
    • Reklamaci je třeba uplatnit bez zbytečného odkladu (jakože co nejdřív prostě), a to reklamačním formulářem nebo e-mailem na info@nordic-craft.cz nebo na naši adresu sídlem Havlíčkova 418, 277 16 Všetaty. Zboží nám, prosím, nezasílej na dobírku, to prostě nepřevezmeme. V rámci reklamace nám, prosím, řekni, jak by sis přál to všechno vyřešit (jakože jestli to chceš opravit nebo tak).
    • Jestli jsi spotřebitel, tak můžeš chtít právě tu opravu anebo dodat nové zboží bez vady. My se posnažíme to udělat tak, jak si přeješ, ale pokud to nebude dávat smysl (bude to nákladnější nebo nemožné), uděláme to podle zákona a podle sebe, to snad chápeš. Vždycky ale tak, abys byl co nejvíc spokojený.
    • Jakmile u nás reklamaci uplatníš, vystavíme ti potvrzení, abys věděl, od kdy běží všechny ty potřebné lhůty. Je to obecně ode dne, kdy nám doručíš zboží, někdy ale třeba můžeme říct, že na zaslání zboží zpátky netrváme.
    • Pokud uznáme, že chyba je na naší straně a reklamace je oprávněná, hradíme ti i náklady na přepravu zboží spojené s reklamací – tedy tu nejlevnější variantu. Pokud sis zvolil nějakou extra spešl dopravu, tu už hradit nebudeme. Pokud reklamaci zamítneme, nehradíme ti ani dopravu, promiň.
    • Ještě dodáváme, že můžeš chtít slevu nebo odstoupit do smlouvy, pokud:
      • ti řekneme, že to neopravíme vůbec, neopravíme v přiměřené době nebo s tím budeš mít nějaký velký nepříjemnosti,
      • se vada projeví opakovaně,
      • je vada podstatným porušením smlouvy.

Ale pozor, nejde to, pokud je vada nevýznamný. Ale  stejně tohle, doufáme, nikdy nenastane!

  • Pokud jsi spotřebitel, můžeš práva z vadného plnění uplatnit do 24 měsíců od převzetí zboží. A pokud se vada projeví v průběhu 12 měsíců od převzetí, máme za to, že tam byla už při převzetí.
  • Pokud jsi spotřebitel, musíme tvou reklamaci vyřešit do 30 dnů.
  • Podnikatel u nás může práva z vadného plnění uplatnit do 12 měsíců od převzetí.
  1. Komunikace
    • Ke komunikaci můžeme využívat jakékoli nástroje nás napadnou, ale ty důležité věci, jako smlouvu nebo její změny, budeme dělat jen písemně.
    • Dobré ale je, že za písemnou formu považujeme cokoli, od papíru přes e-mail po WhatsApp.
    • Víš, jak by tohle řekl náš právník – Za písemnou formu komunikace bude považována i komunikace prostou elektronickou formou prostřednictvím kontaktní e‑mailové adresy nebo elektronickou zprávou s prostým elektronickým podpisem ve smyslu nařízení eIDAS. Písemná forma komunikace je vyžadována, není-li někde výslovně dohodnuto, že stačí forma volnější. Dobrý co?
    • Kontaktní údaje, kde nás chytíš, jsou: hei@nordic-craft.cz, info@nordic-craft.cz, matous@nordic-craft.cz, nebo na telefonu +420 724 790 510.
  2. Zpracování osobních údajů a cookies
    • Tvoje osobní údaje zpracováváme, ale neboj, vážíme si tvého soukromí. To, jak je zpracováváme a čím se řídíme najdeš v Zásadách zpracování osobních údajů.
  3. Mimosoudní řešení sporů
    • V případě, že se mezi námi něco nepodaří vyřešit vyřešit vzájemnou dohodou (přejeme si, aby to nenastalo!), můžeš, pokud jsi spotřebitel, podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů. Tím je Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát - oddělení ADR, Štěpánská 44, 110 00 Praha 1, e-mail: adr@coi.cz, web: adr.coi.cz, tel: +420 222 703 404, Fax: +420 296 366 236. Můžeš taky využít rovněž platformu pro řešení sporů online: https://www.coi.cz/mimosoudni-reseni-spotrebitelskych-sporu-adr/nebo http://ec.europa.eu/consumers/odr.
    • Veškeré případné spory mezi námi se pokusíme vyřešit smírně, třeba u piva. Teprve pokud se nám to nepovede, budou to muset rozhodovat české soudy místně a věcně příslušné podle českých předpisů. To ale nikdo nechce, žejo.
  4. Závěrečná ujednání
    • Tyhle podmínky jsou účinné od 1.9. 2023. Pokud jsme spolu uzavřeli smlouvu předtím, tak na ni podmínky neplatí (platí ty staré, to dá rozum).